REVIEW: Avenged Sevenfold – The Stage (Deluxe Edition) (★★★☆☆)

• a7xthestage
17Dec

Door: Job Wierikx

Avenged Sevenfold komt komende zomer naar Europa voor optredens op onder andere Graspop Metal Meeting en op Download festival. Ze zullen daar ongetwijfeld materiaal laten horen van hun album The Stage, dat vorig jaar uitkwam. 22 december komt de plaat nog een keer uit, maar deze keer met wat verassende toevoegingen.

Avenged Sevenfold is tegenwoordig een van de grootste metalbands ter wereld. Op The Stage lieten ze al horen hoe ze zo groot zijn geworden. Gillende gitaren, woeste drums en de schorre stem van zanger M. Shadows komen op deze plaat volledig tot hun recht. Nummers zoals God Damn en Simulation doen het goed op alle festivalweides. Het album is gemaakt voor op het grote podium en de festivals. De omvang van het album viel vorig jaar al op en de nummers duren vaak langer dan vijf minuten, met Exist als toppunt met vijftien minuten. Om het album nog maar wat langer te maken zijn aan het eind van het album zijn ook nog een aantal liveopnames toegevoegd. Best aardig om naar te luisteren maar heel veel voegt het niet toe.

Naast deze lange en live nummers staan op deze versie van The Stage nog wat opvallende nummers, waaronder covers. Avenged Sevenfold heeft zich gewaagd aan meesterwerken zoals Wish You Were Here van Pink Floyd en God Only Knows van The Beach Boys. De nummers klinken best aardig maar dat komt vooral omdat het al goede nummers waren en niet omdat ze zulke geweldige muzikanten zijn. Avenged Sevenfold lijkt klaar te zijn voor het komende festivalseizoen. Met de heruitgave van deze plaat op zak zullen de fans zich zeker kunnen vermaken maar een échte toegevoegde waarde voor hun repertoire is het niet. (★★★☆☆)

Luister van The Stage (Deluxe Edition)

• God Damn
  • Simulation